111.png
  • 2.png
  • aaaaaaa.jpg
  • ffffhbhjkkl.jpg
  • na stone.jpg
  • noooo.jpg
  • strona główna 4.jpg
  • strona główna nr 1.jpg
  • strona główna nr 2.jpg
  • strona główna nr 3.jpg

Celem wprowadzenia innowacji pedagogicznej „Lego na start” jest rozwijanie przez uczniów umiejętności manualnych, kreatywnego myślenia oraz radzenia sobie z różnymi problemami natury technicznej. W zależności od indywidualnych  potrzeb i możliwości uczniowie pracując indywidualnie, w parach i małych (maksymalnie 4 osobowych) grupach poznając, budując, konstruując i programując będą rozbudzali swoją ciekawość oraz będą stymulowali prawidłowy rozwój. Ponadto uczniowie poznają prawidłowości zachodzące w otaczającym świecie, uczyć się będą pojęć, umiejętności z zakresu robotyki, techniki i informatyki podstaw działań technicznych, jak również rozwijać swoje pasje i zainteresowania związane ze zdolnościami wizualno-przestrzennymi.

Uczniowie poprzez działania konstrukcyjne, liczenie, pomiar – będą mieli możliwość rozwoju umiejętności komunikacyjnych,  wzbogacając zasób słownictwa, tworząc wypowiedzi, opowiadając historie, wyjaśniając i interpretując zaobserwowane zjawiska - poznają i przyswoją proste pojęcia ze świata nauk ścisłych: matematyki, fizyki, mechaniki, informatyki. Rozwiną zdolności naukowego myślenia: nabędą umiejętności formułowania wniosków opartych na obserwacji (poprzez poszukiwanie rozwiązań, budowanie, testowanie, wnioskowanie).

Innowacja pedagogiczna „Lego na start”  ma na celu dostarczyć uczniom nie tylko zabawy, ale również walorów edukacyjnych.

 

Cele główne

·         podniesienie jakości pracy Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego poprzez wprowadzanie uczniów w obszar nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych;

 

rozwijanie u uczniów zdolności logicznego i kreatywnego myślenia poprzez naukę
i zabawę z klockami LEGO Educiation;

    - zapewnienie uczniom lepszych szans edukacyjnych przez wpieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności

      - wdrażanie do bezpiecznego i  pożytecznego zastosowanie komputera i Internetu

 

Cele szczegółowe

·         rozwijanie sprawności manualnej uczniów,

·         rozwijanie orientacji własnego ciała i orientacji przestrzennej (odpowiedniego stosowania przyimków (na, pod, obok itp.) podczas opisywania podejmowanych działań – „gdzie umieścić ten klocek?”),

·         rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,

·         ćwiczenie koncentracji uwagi,

·         rozwijanie zdolność wizualno - przestrzennych,

·         rozwijają umiejętności działania i pracy w zespole,

·         rozwijanie umiejętności związanych z działaniem konstrukcyjnym,

·         poszerzanie umiejętności komunikacyjnych poprzez budowanie wypowiedzi ustnych,

·         rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną i grupy,

·         rozwijanie umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych i programowania (kodowania),

·         nabywanie elementarnych umiejętności dotyczących obsługi tabletu i oprogramowania LEGO  We.Do 2.0,

 

Metody

       - Metoda twórczego rozwiązywania problemów

       - Metoda planowania

 

Formy pracy

       - zbiorowa,

       - indywidualna

 

Rodzaj innowacji:

      - innowacja metodyczno – organizacyjna

 

 

 

Autorzy innowacji: Magdalena Bugaj,Sylwia Oleszkiewicz, Katarzyna Wróblewska, Anna Piekarska

 

 

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje..

  
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk