• 2.png
  • aaaaaaa.jpg
  • ffffhbhjkkl.jpg
  • na stone.jpg
  • noooo.jpg
  • strona główna 4.jpg
  • strona główna nr 1.jpg
  • strona główna nr 2.jpg
  • strona główna nr 3.jpg

Legoterapia

 

Celem wprowadzenia Legoterapii jest rozwijanie przez uczniów umiejętności manualnych, kreatywnego myślenia oraz radzenia sobie z różnymi problemami natury technicznej. W zależności od indywidualnych  potrzeb i możliwości uczniowie pracując indywidualnie, w parach i małych (maksymalnie 4 osobowych) grupach poznając, budując, konstruując i programując będą rozbudzali swoją ciekawość oraz będą stymulowali prawidłowy rozwój. Ponadto uczniowie poznają prawidłowości zachodzące w otaczającym świecie, uczyć się będą pojęć, umiejętności z zakresu robotyki, techniki i informatyki podstaw działań technicznych, jak również rozwijać swoje pasje i zainteresowania związane ze zdolnościami wizualno-przestrzennymi.

Uczniowie poprzez działania konstrukcyjne, liczenie, pomiar – będą mieli możliwość rozwoju umiejętności komunikacyjnych,  wzbogacając zasób słownictwa, tworząc wypowiedzi, opowiadając historie, wyjaśniając i interpretując zaobserwowane zjawiska - poznają i przyswoją proste pojęcia ze świata nauk ścisłych: matematyki, fizyki, mechaniki, informatyki. Rozwiną zdolności naukowego myślenia: nabędą umiejętności formułowania wniosków opartych na obserwacji (poprzez poszukiwanie rozwiązań, budowanie, testowanie, wnioskowanie).

 

Cele główne

·     

·         rozwijanie u uczniów zdolności logicznego i kreatywnego myślenia poprzez naukę
i zabawę z klockami LEGO Educiation;

 

  • zapewnienie uczniom lepszych szans edukacyjnych przez wpieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności
  • wdrażanie do bezpiecznego i  pożytecznego zastosowanie komputera i Internetu

Cele szczegółowe

·         rozwijanie sprawności manualnej uczniów,

·         rozwijanie orientacji własnego ciała i orientacji przestrzennej (odpowiedniego stosowania przyimków (na, pod, obok itp.) podczas opisywania podejmowanych działań – „gdzie umieścić ten klocek?”),

·         rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,

·         ćwiczenie koncentracji uwagi,

·         rozwijanie zdolność wizualno - przestrzennych,

·         rozwijają umiejętności działania i pracy w zespole,

·         rozwijanie umiejętności związanych z działaniem konstrukcyjnym,

·         poszerzanie umiejętności komunikacyjnych poprzez budowanie wypowiedzi ustnych,

·         rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną i grupy,

·         rozwijanie umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych i programowania (kodowania),

·         nabywanie elementarnych umiejętności dotyczących obsługi tabletu i oprogramowania LEGO  We.Do 2.0.

Legoterapiama na celu dostarczać uczniom nie tylko zabawy, ale również walorów edukacyjnych.Legoterpię prowadzi pani Katarzyna Wróblewska, Sylwia Oleszkiewicz i Magdalena Zawada

 

 

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje..

  
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk